Thursday, July 26, 2012

Pameran Buku 2012




Sekolah Menengah Kebangsaan Dato’ Mohd Taha telah mengadakan pameran buku yang melibatkan semua pelajar sekolah pada bulan empat. Sejak beberapa tahun yang lalu, pameran buku telah dijadikan salah satu aktiviti yang perlu diadakan di sekolah.


Pameran buku ini dijalankan di tapak perhimpunan sekolah dan bermula pada pukul 8.10 pagi hingga pukul 2.40 petang. Jadual melawat telah disediakan oleh guru yang bertugas .Para pelajar melawat ke pameran buku mengikut giliran kelas masing-masing dalam masa yang telah ditetapkan supaya keadaan teratur dan tidak huru-hara.

Tujuan pameran ini diadakan adalah supaya dapat memupuk semangat minat membaca dalam kalangan para pelajar .Di samping itu , para pelajar juga dapat membeli pelbagai bahan bacaan tanpa mengunjung ke kedai buku yang jauh di bandar. Pihak sekolah berharap supaya supaya memanfaatkan tindakan ini agar dapat memperoleh keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan.

                      





Dalam pameran buku ini, ramai pengusaha kedai buku yang telah mengambil bahagian untuk menjual pelbagai bahan bacaan yang berguna kepada para pelajar. Antaranya ialah Thai Kuang, Sasbadi, Pelangi, dan Setiaemas.Pelbagai bahan bacaan boleh didapati di pameran buku seperti buku rujukan, buku latihan serta novel-novel.

Selain itu, para pelajar juga berpeluang membeli buku yang diingini dengan harga yang lebih murah berbanding dengan harga tawaran di kedai-kedai buku yang lain . Guru-guru dan pekerja sekolah juga tidak melepaskan peluang emas ini untuk membeli buku-buku yang mereka berkenan.

Akhir kata, pameran buku pada tahun ini berjalan dengan lancar. Semua warga sekolah telah memberikan kerjasama dalam menjayakan pameran ini. Pihak sekolah amat berharap agar para pelajar dapat memperolehi manfaat daripada pameran buku ini serta dapat keputusan yang lebih cemerlang .

No comments:

Post a Comment